Przejdź do treści

Kadra
Warszawskiej Uczelni Biznesu i Psychologii „Moderna”

Rekrutacja trwa!

Kadra
Warszawskiej Uczelni Biznesu i Psychologii „Moderna”

Rekrutacja trwa!

zał. 6 B. Barbachowska

dr Bożenna Barbachowska prof. WUBiP

Profesor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny). Uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Łódzkim. Zainteresowania badawcze doktor Barbachowskiej koncentrują się wokół problematyki efektywności funkcjonowania organizacji gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem roli informacji generowanych przez rachunkowość zarządczą i finansową w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. W pracy dydaktycznej wykorzystuje swoją ogromną wiedzę teoretyczną zoperacjonalizowaną w codziennej pracy zawodowej jako dyrektor ekonomiczno- finansowy oraz członek zarządu.

Dr B. Barbachowska ukończyła studia MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, posiada liczne certyfikaty, m.in.: Certyfikat Centrum Treningu Biznesowego: Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług, Certyfikat Centrum Treningu Biznesowego: Zmiany w VAT i ich konsekwencje, Certyfikat Ogólnopolskiego Klubu Księgowego.

mgr Ewa Barszczowska

Wychowawca, nauczyciel, pedagog, terapeuta, wykładowca, ekspert. Absolwentka wielu kierunków studiów. Nauczyciel dyplomowany. Uzyskała doświadczenie na wszystkich etapach edukacyjnych (przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, uczelnie), w placówkach różnego typu (ogólnodostępne, specjalne, artystyczne). Ekspert w zespole opracowującym podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych obowiązującą od września 2026 r. Twórca i prowadząca na kursach, szkoleniach i warsztatach skierowanych do nauczycieli. Wykładowca na kilku uczelniach, prowadzi zajęcia z zakresu dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej, przedszkolnej, specjalnej oraz informatyki. Autorka wielu publikacji, innowacji pedagogicznych, edukacyjnych gier komputerowych, materiałów dydaktycznych, programów. Autorka i koordynatorka wielu projektów (ogólnopolskich i międzynarodowych).

zał. 1 Sławek Bieńkowski

mgr inż. Sławomir Bieńkowski

Absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej oraz  studiów podyplomowych: „Zarządzanie projektami z wykorzystaniem metody PRINCE2”, „Doradztwo zawodowe”.

Organizator pierwszej w Polsce studenckiej wyprawy samochodowej do Afryki.

Wykładowca na uczelniach państwowych i prywatnych kilku przedmiotów, opartych na kształtowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych i praktycznej przedsiębiorczości, doradca gospodarczy i dziennikarz (m.in. „Gazeta Prawna”).

Ekspert UNIDO ds. oceny przedsiębiorstw. Autor koncepcji restrukturyzacji gospodarki na terenach wiejskich (aprobata ARiMR). Opracowuje  biznesplany przedsięwzięć gospodarczych i społeczno-kulturowych (m.in. dla pałacu w Siemczynie), strategie rozwoju gospodarczego miast i gmin (m.in. autorska strategia miasta Dęblin na lata 2005-2012, weryfikacja planów inwestycyjnych miasta Tarnów).

Aktywny członek Stowarzyszenia Elektryków Polskich, Towarzystwa Polsko-Szwedzkiego, Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Wietnamskiej, Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. Partner firmy Microsoft.

Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi za opracowanie pierwszej w Polsce osiedlowej komplementarnej sieci handlowo-usługowej.

mgr Patrycja Busse-Juroszek

mgr Patrycja Busse-Juroszek

Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz podyplomowe studia MBA w Warszawskiej Wyższej Szkole Biznesu. Pierwsze zawodowe kroki stawiała jako pracownik administracji samorządowej. Aktualnie odbywa aplikację w Izbie Notarialnej w Katowicach oraz pracuje w kancelarii notarialnej. Jej zainteresowania koncentrują się wokół szeroko pojętego obrotu nieruchomościami oraz prawa zagospodarowania przestrzennego i budowlanego. Od 2017 roku aktywnie uczestniczy w Tygodniach Konstytucyjnych organizowanych przez Stowarzyszenie im. prof. Zbigniewa Hołdy, w ramach których prowadzi wykłady z prawa konstytucyjnego adresowane do uczniów szkół ponadpodstawowych.

Pani Profesor

dr Agnieszka Chabowska-Litka

Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Nauczyciel akademicki z wieloletnim stażem. Promotor licznych prac licencjackich i magisterskich. Autor i współautor publikacji w czasopismach, monografiach i materiałach pokonferencyjnych o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Specjalizuje się w tematyce bankowości, źródeł finansowania działalności i rozwoju przedsiębiorstw w Polsce, zarządzania finansami oraz ryzykiem rynkowym i operacyjnym. Współpracuje z instytucjami finansowymi (bankami, spółkami leasingowymi). W pracy dydaktycznej i naukowej wykorzystuje własne doświadczenie zawodowe jako przedsiębiorca i doradca finansowy.

zał. 3 cichocka

dr Kinga Cichocka

Doktor nauk rolniczych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz magister finansów i rachunkowości Szkoły Głównej Handlowej. Analityk finansowy z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Współautorka i autorka publikacji naukowych, takich jak: „Ocena kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw produkujących rośliny metodami in vitro”, „Polski rynek kwiatów ciętych i roślin doniczkowych w analizie porównawczej z rynkiem holenderskim” czy „Ocena kondycji ekonomiczno- finansowej przedsiębiorstwa produkującego rośliny ozdobne”. Przedmiotem jej badań podczas stażu doktoranckiego był „Stan i perspektywy rozwoju produkcji kwiatów ciętych i roślin doniczkowych w Polsce w analizie porównawczej z sektorem holenderskim”.

Specjalizuje się w analizie ekonomicznej sektora kwiaciarskiego. Jej główne zainteresowania to analiza finansowa przedsiębiorstw i analizy rynkowe.

Kadra

mgr Dariusz Ciesielski

Ukończył Politechnikę Wrocławską oraz studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania i Marketingu. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, trener, coach. Posiada certyfikaty Trener IMPACT Selling®, CoachWise Essentials Program – International Coach Federation (ICF), CoachWise Coaching Equipped (ICF) w trakcie certyfikacji, Style Kierowania – Business Centre Club & Voss+Partner GmbH, Train the Trainer – trening kompetencji trenerskich pierwszego i drugiego stopnia.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w kierowaniu działami sprzedaży w kilku dużych organizacjach. Od kilku lat jako trener dzieli się doświadczeniem i przekazuję wiedzę, jako coach wspiera i inspiruje, a jako konsultant przeprowadza audyty, szukam lepszych rozwiązań i podpowiada. Współpracował z FPL Sp. z o.o., Benefit Systems S.A., EdisonTeam.pl, Biblioteka Analiz Sp. z o.o., Meeting Point. Prowadził szkolenia w zakresie m.in. Komunikacji interpersonalnej i zarządzania zasobami ludzkimi dla np. ORANGE, PKO BP, EGIS. Pomysłodawca i organizator Warszawskiej Fiesty Modelarskiej – ogólnopolskiego konkursu i wystawy modeli redukcyjnych.

Kadra

dr hab. Jakub Czepek

Doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Ochrony Praw Człowieka i Prawa Międzynarodowego Humanitarnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie; specjalizuje się w prawie międzynarodowym oraz prawie międzynarodowym praw człowieka. Głównym obszarem jego zainteresowań jest funkcjonowanie i orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka; autor licznych publikacji dotyczących zobowiązań pozytywnych państwa, wymuszonych zaginięć, procedury pilotażowej oraz szeroko pojętych praw człowieka, łącznie z praktyką polską w tym zakresie.

Wybrany na drugą kadencję (2025-2028) członka Podkomitetu Zapobiegania Torturom.

Kadra

dr Vita Czepek

Doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Międzynarodowego Prawa Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego; specjalizuje się w prawie międzynarodowym oraz prawie międzynarodowym dot. praw człowieka. Głównym obszarem jej zainteresowań jest ochrona mniejszości narodowych oraz prawa cudzoziemców.

Kadra

mgr Justyna Dąbrowska

Absolwentka studiów magisterskich w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego oraz licznych studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki i terapii. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Zespole Szkół Specjalnych na Oddziale Młodzieżowym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Odbywała staż w Ośrodku Terapeutycznym „Goplańska” przy IPiN pracując z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi od alkoholu. Obecnie pracuje w Szkole Podstawowej jako pedagog szkolny. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży z zakresu obszarów inter- i intra-personalnych, konstruktywnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, profilaktyki przemocy i agresji. Jej działalność zawodową rozszerza współpraca w ramach projektów edukacyjnych i naukowych ze Stowarzyszeniem „W stronę dziewcząt”, Fundacją Grupy Adamed, Zakładem Badań nad Alkoholizmem i Toksykomaniami IPiN oraz Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Obecnie swoje zainteresowania skupia wokół metod twórczej profilaktyki, m.in. teatru forum. Osoba kreatywna, otwarta na ludzi i nowe wyzwania.

Kadra

mgr Bohdan Gawroński

Redaktor i wydawca, ponad dwadzieścia lat praktyki w mediach prasowych, m.in. w zarządach spółek medialnych: Infor Biznes („Dziennik Gazeta Prawna”), Manager Media (miesięcznik „Manager Magazin”), wcześniej dyrektor-redaktor naczelny w Polskiej Agencji Informacyjnej. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu psychologii biznesu (Akademia Koźmińskiego), zarządzania (Nottingham Trent University/Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), studiów magisterskich z zakresu pedagogiki (Uniwersytet Warszawski). Autor koncepcji wizualnych i scenariuszy ikonograficznych albumów biograficznych (m.in. Stefan Żeromski, 2014, Witkacy, 2015, Henryk Sienkiewicz, 2017). Prowadzi zajęcia z historii mediów, reklamy i dziennikarstwa oraz dotyczące gatunków dziennikarskich i formatów medialnych.

Kadra

dr Bartosz Głowacki

Doktor socjologii, ukończył studia doktoranckie w Szkole Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz studia magisterskie na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził zajęcia w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Z Warszawską Uczelnią Biznesu i Psychologii „Moderna” związany od 2005 roku.
Jego zainteresowania badawcze obejmują głównie zagadnienia z pogranicza kontrkultury, kultury alternatywnej i kultury popularnej. Interesują go również zagadnienia związane z Nowymi Mediami (w tym przede wszystkim etyka mediów). Od 2003 opublikował szereg rozdziałów w książkach naukowych, artykułów w czasopismach naukowych (m.in. „Kultura Współczesna”, „Stan Rzeczy”, „Studia Medioznawcze”, „Kultura-Media-Teologia”). Publikuje również artykuły popularnonaukowe (m.in. w „op. cit.”, „Zielonych Brygadach”, „Dzikim Życiu”, „Obywatelu”, „Recyklingu Idei”). W wolnych chwilach czyta, słucha dużo muzyki i jeździ na rowerze.

Dr Anna Hys-Martyńska

dr Anna Hys-Martyńska

Doktor nauk humanistycznych o specjalności psychologia. W 2003 r. została absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i uzyskała tytuł doktora, obroniwszy pracę pt. „Samosterowność w pracy, a dominujące wartości zawodowe” w Katedrze Psychologii Pracy i Stresu. W 2010 r. ukończyła studia podyplomowe z psychologii transportu na Uniwersytecie Warszawskim.

Nauczyciel akademicki z wieloletnim stażem, z Warszawską Uczelnią Biznesu i Psychologii „Moderna” związana od 2021 roku. Zaangażowana w realizację programów profilaktycznych i warsztatów rozwojowych, brała udział w pracach komisji zajmującej się kształtowaniem relacji międzyludzkich w ramach współpracy z Wojskowym Centrum Edukacji Obywatelskiej, Wojskową Akademią Techniczną, Pułkiem Reprezentacyjnym Wojska Polskiego oraz innymi jednostkami WP. Od blisko trzydziestu lat zajmuje się diagnozą kompetencji zawodowych i realizuje projekty rozwojowe. Aktualnie współpracuje z Akademią Leona Koźmińskiego w ramach Akademii Kompetencji Menedżera oraz szkolenia Certyfikowany Asesor Metody Assessment Development Center.

MJ

dr Michał Jakubik

Doktor filozofii, doktorat w zakładzie religioznawstwa i filozofii wschodu Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, wykładowca filozofii, etyki, religioznawstwa i antropologii kulturowej. Przedsiębiorca i wieloletni manager w branżach retail, FMCG i e-commerce. Jego zainteresowania naukowe obracają się wokół szeroko pojętej historii idei.

Kadra

dr Agnieszka Križ

Absolwentka slawistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego, doktor honoris causa Uniwersytetu Haybusak w Erywaniu, absolwentka MBA, literaturoznawczyni, pedagożka.
Z Warszawską Uczelnią Biznesu i Psychologii „Moderna” związana od 2013 roku.
Swoje zainteresowania naukowo-badawcze koncentruje wokół terapeutycznej roli literatury oraz kontaktów i wpływów kulturalnych między narodami.

Wyznawczyni poglądu, że literatura łagodzi obyczaje i tłumaczy świat.

A_Lesiński_s

mgr Adam Lesiński

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył studia podyplomowe Kontrolerów finansowych w Warszawie (2005) oraz studia podyplomowe Metody Wyceny Spółki Kapitałowej w Warszawie (2012). Jest autorem wyceny Grupy Kapitałowej Boryszew opublikowanej w „Wycena spółek z WIG30: Specyfika, Metody, Przykłady” przez wydawnictwo Poltext pod red. naukową M. Panfila i A. Szablewskiego. Ukończył szereg specjalistycznych kursów i szkoleń z dziedziny finansów, rachunkowości i kontrolingu. Specjalizuje się w przygotowywaniu modeli finansowych, tworzeniu oraz analizie wykonania budżetów i kontroli kosztów nowych inwestycji. Pracując w Paged S.A. był jednocześnie prezesem jednej ze spółek zależnych od Paged S.A. W latach 2005 – 2008 pracował jako kontroler finansowy w Harper Hygienics S.A. W latach 2008 – 2009 był Członkiem Zarządu – Dyrektorem finansowym w Premium Food Restaurants S.A. Wprowadził tę spółkę na NewConnect. W latach 2009 – 2014 w Mostostal Warszawa S.A. zajmował się m.in. kontrolą finansową i nadzorem właścicielskim nad spółkami z Grupy Kapitałowej.

W latach 2014 – 2016 był Prezesem Zarządu Libella Sp. z o.o., pełnił funkcję Prezesa Zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. zarządzającego funduszem MARS FIZ. W latach 2016 – 2018 pełnił funkcję Członka Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Obecnie jest zastępcą Dyrektora ds. Wsparcia Operacyjnego w Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Warszawie. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek z branż: deweloperskiej, offshore i energetycznej.

Od września 2020 r. członek Rady Generalnej Związku Pracodawców Polskiego Towarzystwa Gospodarczego.

zał. 4 Łukasiewicz

lek.med Przemysław Łukasiewicz

Absolwent II Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalista psychiatrii, psychoterapeuta. Certyfikowany lekarz medycyny uzależnień International Society of Addiction Medicine. Kierownik Poradni Uzależnień Centrum Terapii DIALOG w Warszawie.

mgr inż. Michał Mażulis

Magister inżynier, ukończył kierunek Zarządzanie i Marketing, absolwent Politechniki Śląskiej. Magister Michał Mażulis jest praktykiem zrządzania w organizacji oraz zarządzania łańcuchami dostaw w produkcji i dystrybucji. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych w międzynarodowych korporacjach w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami.
Mgr Mażulis jest certyfikowanym trenerem Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS, ukończył szkolenie z zakresu wykorzystania Branżowych Symulacji Biznesowych w nauczaniu wyższym, absolwent MBA – Master of Business Administration dla Inżynierów na Akademii Leona Koźmińskiego, ukończył „Coaching”- Executive Conversation Polska, „Basics of Supply Chain Management” Warsztaty APICS / MPM Productivity, Kurs Audytora Wewnętrznego Norm Zapewnienia Jakości: BS EN ISO 9000, PSM Consultancy w Birmingham, England.

dm_480_480-

dr Daniel Mieniewski

Manager i wykładowca. Tytuł doktora nauk o bezpieczeństwie uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Studia Doctor of Busines Admnistration (DBA) i Master of Busines Admnistration (MBA) oraz Master of Laws (LL.M.) Magister Legum – Prawo w biznesie na Apsley University of London. Ukończył studia doktoranckie w zakresie zarządzania w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ (obecnie Sieć Badawcza Łukasiewicz), jest absolwentem kierunku Nauki polityczne i administracja na Uniwersytecie Warszawskim, studiów podyplomowych BHP na CIOP/Politechnice Warszawskiej, Quality Manager po Szkole Głównej Handlowej oraz specjalistą ochrony przeciwpożarowej po Szkole Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie. Stypendysta Cambridge University w zakresie prawa brytyjskiego i administracji oraz bezpieczeństwa. Podpułkownik rez. Wojska Polskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w kierowaniu działami marketingu oraz Public Relations w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Project/Program manager oraz Delivery manager/ Scrum Master projektów IT w zakresie cyberbezpieczeństwa. Posiada certyfikaty: Prince2, Agile, ITIL. Praktyk usprawniania procesów produkcyjnych, Lean & Black Belt po Jack Walsh Management Institute. Jest naukowo i poprzez projekty praktyczne związany z zagadnieniami takimi, jak: przywództwo, zarządzanie procesami biznesowymi, zarządzanie jakością, obronność, hazard, zarządzanie bezpieczeństwem. Zainteresowania naukowe z zakresu zarządzania organizacjami (zwłaszcza systemu skandynawskiego), zagrożeniami hazardowymi, budowaniem relacji interpersonalnych, optymalizacji struktur organizacyjnych. Interesuje się historią, informatyką, żeglarstwem.

Magister Kultury Bogdan Misiewicz

mgr Bogdan Misiewicz

Magister kultury Bogdan Misiewicz, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, od lat pracuje zawodowo jako aktor, pedagog teatralny oraz nauczyciel akademicki. Uzyskał dyplom w 1977 r., a potem ukończył następujące studia podyplomowe: Pracownię Menadżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej (1999 r.), Pracownię Etyki i Filozofii na Uniwersytecie Warszawskim (2002 r.), Pracownię humanistyczną i kurs praktycznej retoryki i krytyki PAN (2004 r.) oraz kurs pedagogiczny dla artystów i nauczycieli w Edu Art Center „Censa” (2006 r.).

W latach 1977-2005 pracował jako aktor w: Teatrze W. Horzycy w Toruniu, Teatrze Nowa Huta w Krakowie, Teatrze Współczesnym, Teatrze Polskim oraz Teatrze Pantomimy H. Tomaszewskiego we Wrocławiu, Teatrze Ochoty oraz Teatrze Powszechnym w Warszawie. Działalność dydaktyczną rozpoczął w 1980 r. i prowadzi ją do dzisiaj, ucząc przedmiotów związanych z kierunkami aktorstwo oraz komunikacja społeczna w: Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im L. Solskiego, Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza, Społecznej Akademii Nauk (Wydziały Produkcji Filmowej i Dziennikarstwa), Uczelni Łazarskiego (kurs retoryki i wystąpień publicznych dla pracowników uczelni i jej kadry naukowej) oraz Warszawskiej Uczelni Biznesu i Psychologii „Moderna” (Wydział Dziennikarstwa i Pedagogiki).

Wśród jego uczniów znajdują się przyszli aktorzy, reżyserzy filmowi, dziennikarze czy nauczyciele. Prowadzi z nimi zajęcia z elementarnych zadań aktorskich, wiersza, prozy, pantomimy, dykcji, impostacji głosu, komunikacji społecznej, retoryki i sztuki wystąpień publicznych. Ponadto już trzeci rok aktywnie angażuje się w popularyzację metody aktorskiej N.V. Demidova w Polsce (m.in. podczas warsztatów w Akademii Teatralnej w Warszawie i w Łodzi).

Zapoznał się praktycznie i teoretycznie z wyżej wspomnianą metodą, uczestnicząc w trzech dwumiesięcznych kursach mistrzowskich w ramach Moskiewskiej Letniej Międzynarodowej Szkoły Teatralnej w latach 2017-2020. Metoda ta sprawdza się również w edukacji studentów dziennikarstwa. Główny akcent bowiem kładzie się w niej na zewnętrzną i wewnętrzną swobodę, kreatywność, indywidualność a także wyczuloną percepcję. Cechy te w pracy przyszłego dziennikarza są zdecydowanie bardzo przydatne.

an_500_500

mgr Anna Nastuła, MBA

Prawnik, ekspert ochrony danych osobowych w Komitecie przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Inspektor Ochrony Danych, obsługuje podmioty publiczne i prywatne. Certyfikowany audytor wiodący ISO/IEC 27001. Partner w Kancelarii Adwokackiej w Bielsku-Białej „Nastuła i Partnerzy”. Przedstawiciel Rady Konsultacyjnej Polsko-Indyjskiej Izby Gospodarczej w Poznaniu. Realizuje działalność w zakresie szkoleń i warsztatów o tematyce ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa. Prelegentka na konferencjach naukowych. Wykładowca w Wyższej Szkole Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Jest autorką publikacji naukowych z zakresu prawa i cyberbezpieczeństwa.

Szczegółowe terminy i linki do dyżurów poprzez MS Teams zostały zamieszczone na platformie e-Dziekanat po zalogowaniu.

bp_480_480

dr hab. Bogdan Panek, prof. Moderny

Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauki o bezpieczeństwie. Absolwent Akademii Obrony Narodowej (1998) i Akademii Dowodzenia Bundeswehry w Hamburgu (2001). Autor i współautor ponad 90 publikacji o tematyce bezpieczeństwa (m.in. „Bezpieczeństwo Globalne w erze Donalda Trampa”, „Bezpieczeństwo Europy w II i III dekadzie XXI wieku”, „Global and regional security. Challenges and risks”, „Świat wobec wyzwań i zagrożeń w II dekadzie XXI wieku” , „Polityka Federacji Rosyjskiej w regionie Europy, Azji i Pacyfiku”, „Operacje reagowania kryzysowego narzędziem realizacji polityki bezpieczeństwa transatlantyckiego”, „Polityka bezpieczeństwa Sojuszu Północnoatlantyckiego (NATO)”, „Problemy Europejskiej Polityki Bezpieczeństwa” oraz wielu innych. Zajmowane stanowiska kierownicze w instytucjach wojskowych (pułkownik rezerwy) i cywilnych: adiunkt, profesor nadzwyczajny, kierownik zakładu, kierownik katedry, z-ca Dyrektora Instytutu Bezpieczeństwa ds. naukowych.

dr Dariusz Prokopowicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej ekonomia i finanse. Jest również absolwentem studiów podyplomowych Master of Business Administration w zakresie zarządzania i ekonomii, absolwent studiów podyplomowych Finanse i rachunkowość. Wykładał w wielu uczelniach wyższych. Doświadczenie zawodowe rozwijał między innymi w Departamencie Kredytów w jednym z oddziałów banku PKO BP S.A., na stanowisku analityka finansowego w Excelsior Capital Partners, eksperta zewnętrznego w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Specjalisty w Zakładzie Informatologii Instytutu Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej w Warszawie. Redaktor naczelny czasopisma naukowego pt. International Journal of Innovation in Social Sciences and Engineering IJISSE w Międzynarodowym Instytucie Innowacji Nauka Edukacja-Rozwój w Warszawie. Publicysta w czasopiśmie iOtwock.info. Konsultant w: Wschodni Klaster Innowacji i w firmie ePrognosis. Współpracuje z Narodowym Instytutem Studiów Strategicznych. W pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim badaniem znaczenia i innowacyjności na procesy gospodarcze. Jest współautorem trzech podręczników akademickich i ponad 50 innych recenzowanych publikacji naukowych.

pp_300_300

gen. bryg. r. Paweł Pruszyński

Prawnik, były zastępca szefa Urzędu Ochrony Państwa i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Warszawie, wiceprezes Stowarzyszenia Wspierania Bezpieczeństwa Narodowego. Ekspert Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Informacji Niejawnych z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz Komitetu Bezpieczeństwa Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej. Ekspert ds. planowania strategicznego Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych w Poznaniu. Wykładowca renomowanych polskich Uczelni, w tym m.in. Uniwersytetu Śląskiego, Wszechnicy Polskiej, Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Społecznej Akademii Nauk. Był Prezesem Zarządu spółek z o.o. oraz spółek akcyjnych. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu bezpieczeństwa. Bierze udział w licznych debatach i wywiadach dla: TVN, TVP, Polsat, Super Stacja, PR, Onet.pl, Defence24.

Szczegółowe terminy i linki do dyżurów poprzez MS Teams zostały zamieszczone na platformie e-Dziekanat po zalogowaniu.

mgr Mudassira Sarfaz

Mgr Sarfaz studiowała na pakistańskich, australijskich i polskich uczelniach. W 2019 r. na Uniwersytecie Warszawskim otworzyła przewód doktorski w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia i finanse. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajdują się ekonomiczne i społeczne uwarunkowania rynku pracy, postęp w krajach rozwijających się oraz metody ilościowe i jakościowe w badaniach rynku w ekonomii i zarządzaniu.

Szczegółowe terminy i linki do dyżurów poprzez MS Teams zostały zamieszczone na platformie e-Dziekanat po zalogowaniu.

ps_400_400

dr hab. Piotr Senkus

Profesor UPH, ekonomista, audytor wiodący, szkoleniowiec. Jest naukowo i poprzez projekty praktyczne związany z zagadnieniami takimi jak zarządzanie procesami biznesowymi, zarządzanie jakością, zarządzanie wiedzą, obronność, zarządzanie bezpieczeństwem itp. W zakresie realizowanych projektów naukowych, szkoleniowych lub optymalizacyjnych współpracował z wieloma podmiotami gospodarczymi w USA, Niemczech i Polsce, m.in. WV, Sitech, Bartex; jednostkami administracji publicznej, m.in.: z Ministerstwem Finansów, urzędami administracji rządowej i samorządowej oraz uczelniami wyższymi min.: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard University (USA), Uniwersytet Aleksandra Stulginskisa (Litwa).

Szczegółowe terminy i linki do dyżurów poprzez MS Teams zostały zamieszczone na platformie e-Dziekanat po zalogowaniu.

Klaudia Siwiec

mgr Klaudia Siwiec

Psycholog, diagnosta psychologiczny, logopeda ogólny i kliniczny, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta oraz diagnosta i terapeuta SI.
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Diagnosta psychologiczny w kierunku neuroatypowości. Terapeuta praktyk, szkoleniowiec i doświadczony wykładowca akademicki. Doktorantka na Wydziale Psychologii Polskiej Akademii Nauk.

Kadra

dr Małgorzata Skura

Doktor nauk humanistycznych, pedagożka, terapeutka. Przez kilkanaście lat nauczycielka w Zespole Szkół Nr 1 w Sulejówku. Wykładowczyni na wielu wyższych uczelniach, edukatorka nauczycieli przedszkola oraz edukacji wczesnoszkolnej (szkolenia, warsztaty, konferencje). Współautorka programów nauczania, podręczników szkolnych oraz pomocy dydaktycznych w największych polskich wydawnictwach edukacyjnych (WSiP, Nowa Era, Raabe).
Zajmuje się głównie wczesną edukacją matematyczną dzieci oraz pomocą uczniom/uczennicom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Współautorka kilku ważnych książek w tej dziedzinie oraz metody „Matematyka w działaniu“, dzięki której dzieci w przyjazny sposób poznają pojęcia matematyczne. Współautorka cyklu książek dydaktycznych wydanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Prowadzi również zajęcia z nauczycielami z zakresu rozwijania myślenia komputacyjnego (podstawy programowania), pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, pracy z dziećmi w klasie IV oraz wspomagania placówek edukacyjnych w rozwoju. Współpracuje z wieloma ośrodkami metodycznymi, w tym z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

mgr-Piotr-Stępień_s

mgr Piotr Ryszard Stępień

Absolwent m.in. Podyplomowych Studiów Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej, Podyplomowych Studiów Strategicznego Zarządzania Personelem na Uniwersytecie Przyrodniczo – Humanistycznym w Siedlcach. Dyrektor departamentu, zarządzający w obszarze bezpieczeństwa w organizacji z sektora energetycznego.

Zainteresowania naukowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, optymalizacji struktur organizacyjnych, budowania relacji interpersonalnych oraz etyki biznesu i Społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

mariusz-strut

mgr inż. Mariusz Strutyński

Lekarz weterynarii, mgr inż zootechniki, EMBA. Ukończył studia na SGGW w Warszawie na Wydziale Weterynarii, a w roku 1985 uzyskał tytuł lekarza weterynarii. Następnie uzyskał tytuł magistra inżyniera na Wydziale Zootechniki na SGGW. W roku 1994 nostryfikował dyplom lekarza weterynarii w Wyższej Szkole Weterynaryjnej w Helsinkach (obecnie Uniwersytet Helsiński).  

W trakcie studiów odbywał praktyki w Niemczech i w Szwecji, a po ukończeniu studiów  prowadził wieloletnią praktykę kliniczną w Polsce i Finlandii. Po zakończeniu nostryfikacji dyplomu lekarza medycyny weterynaryjnej pracował jako lekarz gminny i miejski w Finlandii. W latach 1992-1996 pracował w Katedrze Patologii Zwierząt Uniwersytetu w Helsinkach.

W 1996 rozpoczął pracę w przemyśle farmaceutycznym, zajmując stanowiska kierownicze w obszarach sprzedaży, marketingu operacyjnego, marketingu strategicznego, licencjonowania i budowy portfela dla rynku polskiego i rynków zagranicznych. Wprowadził na rynek polski i zagraniczny produkty oryginalne oraz generyczne stosowane w wielu obszarach terapeutycznych o statusie leków, wyrobów medycznych i suplementów diety.

W 1998 ukończył studia EMBA w Szkole Biznesu przy Politechnice Warszawskiej, we współpracy z London Business School-Londyn, HEC-Paryż, Wyższą Szkołą Administracji i Zarządzanią – Bergen, uzyskując tytuł Executive Master of Business Administration.

Obszarami rozwoju zainteresowań są marketing operacyjny i strategiczny, rozwój biznesu oraz analityka biznesowa. W swojej pracy poza językiem ojczystym posługuje się językami: angielskim, fińskim, rosyjskim, niemieckim i szwedzkim.

zał. 2 szczerbik

mgr Sebastian Szczerbik

Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył specjalizacje z obszaru Psychoterapii oraz Psychologii Organizacji i Pracy.

Wieloletni praktyk – od początku kariery zawodowej związany z tematyką zarządzania kompetencjami – zarówno jako zewnętrzny konsultant/trener biznesu jak i wewnętrzny ekspert lub manager zespołów HR. Realizował projekty obejmujące projektowanie i wdrażanie modeli kompetencyjnych, systemów wynagradzania, systemów zarządzania przez cele itp.

Prywatnie pasjonat fantastyki, gór, sportów walki.

dr inż. Filip Tużnik

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, wieloletni przedsiębiorca, posiada doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym we współpracy z licznymi podmiotami z zagranicy. Realizował projekty mające na celu współpracę sektora nauki z przedsiębiorstwami. Współautor oraz uczestnik projektu finansowanego w ramach III edycji Programu Badań Stosowanych NCBiR.

dr Muhammad Kamran

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, stopień naukowy uzyskany na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Nauczyciel akademicki z kilkunastoletnim doświadczeniem naukowo-dydaktycznym. Promotor licznych prac licencjackich i magisterskich. Autor i współautor publikacji w czasopismach naukowych, monografiach i materiałach pokonferencyjnych o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Jest ekspertem w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, szkoleń i rozwoju oraz przedsiębiorczości.

dr Michał Wojtaszek

Doktor nauk społecznych, dyscyplina naukowa ekonomia i finanse. Dydaktyk, ekspert w zakresie inwestycji zagranicznych oraz relacji międzynarodowych przemysłu rolno-spożywczego, handlu zagranicznego, międzynarodowych stosunków gospodarczych.

zawisza-e1609799194168

dr hab. inż. Jerzy Zawisza, prof. Moderny

Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie, pułkownik, specjalista w dziedzinie rakiet przeciwlotniczych i fizycznych procesów górnictwa. W latach 1991 – 2001 zarządzał bezpieczeństwem w górnictwie węgla kamiennego w Polsce.   Członek International Academy of Life Protection w Kijowie.  Od 2002 do 2005 r. Dyrektor Wydziału Kontroli w PFRON. Członek Rady Naukowej Journal of Modern Science, Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie. Autor wielu publikacji
z dziedzin bezpieczeństwa i zarządzania opublikowanych w wydawnictwach krajowych
i zagranicznych, a także pokaźnej liczby recenzji wydawniczych. Kierownik projektów badawczych z obszaru bezpieczeństwa i zarządzania. W latach  2012-2014 r. Prorektor Wyższej Szkoły Nauk Społecznych im. ks. Józefa Majki w Mińsku Mazowieckim. Poseł na Sejm RP V kadencji, członek Zgromadzenia Parlamentarnego NATO – Komisja Nauki. Opiekun doktorantów, wypromował ponad 200 dyplomantów na pierwszym jak i drugim stopniu studiów, chętnie współpracuje ze studentami poświęcając im swój wolny od zajęć dydaktycznych czas.

Szczegółowe terminy i linki do dyżurów poprzez MS Teams zostały zamieszczone na platformie e-Dziekanat po zalogowaniu.

Kadra

dr Marzena Zdzymira

Doktorantka Akademii Humanistycznej w Pułtusku. Absolwentka Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa w Kielcach. Ukończone studia podyplomowe w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. Autorka artykułów naukowych w czasopismach naukowych m.in.: „Emergency Management Process at a Voivodeship Level According to the Emergency Management Act of 26th April 2007” oraz „System zarządzania bezpieczeństwem publicznym”.

dr hab. inż. Marek Kucharski, prof. WUBiP

Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Inżynieryjnych we Wrocławiu, Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Akademii Sztabu Generalnego WP w Warszawie, Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
Działalność naukowa prof. Marka Kucharskiego: autor i współautor kilkudziesięciu podręczników akademickich, skryptów i poradników metodycznych; autor artykułów w czasopismach naukowych i referatów na konferencje naukowe, w tym np. „Polityka bezpieczeństwa państwa Izrael”, „Działalność społeczno-polityczna autonomii palestyńskiej w aspekcie bezpieczeństwa regionalnego”, „Bezpieczeństwo człowieka w świetle nauk społecznych”, „Kształtowanie postaw proobronnych społeczeństwa w ramach procesów edukacyjnych wybranych państw”, „Wpływ terroru i terroryzmu na bezpieczeństwo państwa”, „Edukacja obronna”, „Edukacja obronna Polska i Świat”. Współtwórca „Modelu edukacji obronnej społeczeństwa RP”. Promotor rozpraw doktorskich z zakresu bezpieczeństwa państwa. Zajmowane stanowiska w instytucjach wojskowych i cywilnych: adiunkt, kierownik katedry, prorektor, zastępca dyrektora Instytutu Bezpieczeństwa w warszawskiej uczelni, obecnie kierownik Zakładu Bezpieczeństwo Narodowe WUBiP.

mgr Maulik Golwala

Mgr Maulik Golwala jest wykładowcą uniwersyteckim o ciekawej i różnorodnej historii akademickiej. Posiada tytuł magistra z zakresu administracji biznesowej, stopień licencjata z zakresu elektroniki i inżynierii komunikacji, a także dyplom w dziedzinie elektroniki i inżynierii telekomunikacji.
Poza dorobkiem akademickim prowadził szeroko zakrojone badania z zakresu „Jakości usług oraz satysfakcji klienta w branży hotelarskiej”, których efektem była rozprawa doktorska, obroniona w 2019 r. Jego wcześniejsze prace obejmują opracowanie „Object property detector using microcontroller (89C51)” – w ramach pracy licencjackiej – oraz „Muscle stimulator using microcontroller (89C51)”, w ramach pracy dyplomowej.
Obecnie Maulik Golwala zajmuje się nauczaniem różnych przedmiotów związanych z informatyką oraz zarządzaniem, takich jak: technologie informacyjne i procesy w zarządzaniu, zarządzanie projektami i usługami informatycznymi, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi, algebra liniowa, matematyka dyskretna, podstawy elektroniki, elektronika i techniki pomiarowe, przewagi konkurencyjne w biznesie, wykorzystanie AI w profilowaniu klientów i wprowadzenie do analityki biznesowej oraz wiele innych. Bierze również czynny udział w procesach egzaminacyjnych oraz ewaluacyjnych.
Przed rozpoczęciem kariery akademickiej magister Maulik Golwala zdobył cenne doświadczenie branżowe w latach 2014-2016, jako inżynier sprzedaży i usług w Kiran Enterprise i Biogeny Diagnostics Pvt Ltd. Pracował również jako inżynier elektroniki oraz oprzyrządowania w Gerresheimer, niemieckiej firmie produkującej szkło.

mgr Stefan Mateusz Szlachtycz

Stefan Mateusz Szlachtycz. ur. 1969. Reżyser, operator, scenarzysta. Absolwent PWSFiTV w Łodzi na wydziale Sztuki Operatorskiej i Realizacji Telewizyjnej. Absolwent kursu reżyserii filmowej w Szkole Filmowej Andrzeja Wajdy w Warszawie. Wieloletni współpracownik TVP i Canal + (m.in. Magazyn Pegaz, twórca autorskich programów (Magazyn Komix, Smakersi), autor filmów dokumentalnych, reportaży, teledysków.

dr Krzysztof Męka

Doktor nauk o kulturze fizycznej. Prowadzeni przedmioty (ćwiczenia i wykłady) m.in. na kierunkach Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna (studia jednolite magisterskie), Pedagogika (licencjat), Zarządzanie (studia anglojęzyczne, specjalność Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie). Zainteresowania naukowe – wychowanie fizyczne w klasach I-III szkoły podstawowej, sport powszechny i rekreacja ruchowa, igrzyska olimpijskie, turystyka i podróże.

mgr Anna Krasuska

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także filologię angielską oraz nauczanie języka polskiego jako obcego w Lingwistycznej Szkole Wyższej w Warszawie.
Od 20 lat jest czynną nauczycielką języków. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała ucząc na różnych szczeblach edukacji. Z Wyższą Szkołą Biznesu i Psychologii „Moderna” związana od 2021 roku, ponadto jest nauczycielką w Szkole Podstawowej Zakonu Pijarów oraz w ambasadach m.in. w Ambasadzie RPA oraz w Nuncjaturze Apostolskiej.

mgr Shabin Shaikh

Ukończył studia magisterskie z zakresu Biznesu Międzynarodowego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia inżynierskie z zakresu technologii inżynieryjnej. Shabin jest doświadczonym wykładowcą, którego zróżnicowana kariera obejmuje edukację, technologie w ochronie zdrowia oraz operacje korporacyjne.
Dzięki solidnym podstawom w dziedzinie inżynierii i biznesu międzynarodowego, wnosi interdyscyplinarne podejście do strategii biznesowej, realizacji projektów oraz zarządzania zespołami.
Shabin specjalizuje się w zarządzaniu, logistyce i edukacji z zakresu biznesu międzynarodowego. Jego filozofia nauczania łączy praktyczne doświadczenie operacyjne z akademicką rzetelnością, zapewniając studentom kompleksowe zrozumienie globalnych realiów biznesowych.
Zanim przeszedł do środowiska akademickiego, Shabin pełnił funkcje kierownicze w międzynarodowych organizacjach, gdzie zarządzał zespołami międzyfunkcyjnymi oraz operacjami zorientowanymi na klienta. Dzięki swojej wszechstronnej wiedzy oferuje unikalne, interdyscyplinarne spojrzenie na strategię biznesową, realizację projektów i zarządzanie ludźmi.
W trakcie swojej kariery Shabin zajmował się także zarządzaniem operacyjnym, kontrolą jakości i zgodności, a także brał udział w procesach akredytacyjnych i zakupowych. Jego pasja do ciągłego uczenia się, rozwoju zespołów i globalnej współpracy stanowi fundament jego podejścia do edukacji i rozwoju zawodowego.
Poza salą wykładową i obowiązkami menedżerskimi, Shabin interesuje się fotografią, pisaniem poezji oraz eksplorowaniem międzykulturowych perspektyw w biznesie i życiu codziennym.